selective focus photography of clear glass perfume bottle

Douglas retour: vereenvoudigd en verduidelijkt

0 Shares
0
0
0

It’s the most wonderful time of the year. Of misschien ook wel niet, op het moment dat je dit artikel leest. In elk geval zal je dit artikel hebben aangeklikt op het moment dat je iets retour wil doen bij de Douglas. Misschien heb je wel een mooie mascara voor jezelf aangeschaft en wil je die retour doen. Anderzijds is er wellicht twee keer hetzelfde luchtje voor een persoon gekocht, die hij (of zij) helemaal niet nodig heeft.

In dit artikel vertellen we je op welke manier je iets retour kan doen aan de Douglas. Spoiler: dat is redelijk makkelijk en kan ook jij binnen enige tijd fixen, mits je je aan de retourvoorwaarden houd. Doe je dat laatste niet, dan wordt het je óf heel moeilijk gemaakt, óf je krijgt simpelweg je geld niet terug. Opletten dus!

Online producten retour doen

Het is inderdaad mogelijk om een product, dat zich verkeerd in de juiste staat, te retourneren aan Douglas. Je hebt in principe twee mogelijke opties. De eerste is om je artikel te retourneren via de post bij de andere winkel ga je naar een Douglas winkel. We leggen voor beide opties uit welke stappen je moet volgen. Lees:

Retourneren in de winkel

Allereerst is het handig om te weten dat er in Nederland wel zo’n 110 Douglas-winkels bestaan. We achten de kans daarmee groot dat er een winkel bij jou in de buurt zit. Tenzij je in het niet-stedelijk gebied van het land woont of in een straal van een paar kilometer niet eens een dorp om je heen hebt. Maar goed, je snapt wat we bedoelen. Als je iets online hebt gekocht en het in de winkel retourneren, doe je het volgende:

  1. Plaats gelieve het te retourneren product in de originele Douglas-doos. Indien dat laatste niet mogelijk is, is dat maar gewoon zo.
  2. Print je factuur, vul deze in en neem deze mee naar het dichtstbijzijnde Douglas-filiaal.
  3. Ga daadwerkelijk naar de winkel en spreek een medewerker van de kassa aan.

Let op: zonder factuur word je product niet in behandeling genomen. Dat bedoelen we dus, dat je je moet houden aan de retourvoorwaarden zoals Douglas deze heeft opgesteld.

Retourneren via de post

Het is al ontzettend fijn dat je artikelen bij Douglas niet hoeft aan te melden voor hun retour. Met andere woorden, je hebt geen account nodig, want slechts het artikel, de Douglas doos en het retourformulier zijn genoeg. Retourneren via de post doe je zo:

  1. Plaats gelieve het te retourneren product in de originele Douglas-doos. Indien dat laatste niet mogelijk is, is dat maar gewoon zo.
  2. Vul het retourformulier in (zat bij de oorspronkelijke bestelling) en voeg het retourformulier aan de doos.
  3. Plak de doos stevig dicht en zorg ervoor dat je oude verzendlabels verwijdert van de doos.
  4. Ga naar het dichtstbijzijnde DHL ServicePoint waar je het pakket kan afgeven. Vermeld dat het een retourzending aan Douglas betreft. De medewerkers printen een retourlabel voor je uit en geven jou een retourbewijs. Die laatste wil je bewaren tot het moment dat Douglas je pakket in goede orde heeft ontvangen (hiervan word je genotificeerd op de mail).

Belangrijke punten

Bij zowel het retourneren via de post als in de winkel, moet je rekening houden met een aantal belangrijke punten. Lees:

  • Indien je niet tevreden bent over een artikel, dien je deze binnen 14 dagen na ontvangst te retourneren.
  • Bij het retourneren van een product in de winkel heb je een printer nodig om de factuur uit te printen. Bij DHL heb je niks nodig, dus dat scheelt weer.
    Mocht je het retourformulier kwijt zijn geraakt, dan kan je de factuur printen, daarop vermelden dat het om een retour gaat (incl. reden) en toevoegen aan je pakketje. Hier heb je dan alsnog een printer voor nodig.
  • Verstuur je je pakket via een andere vervoerder dan DHL? De kosten zijn voor eigen rekening.
  • Een online aankoop kan je helaas niet ruilen. Je dient in zo’n geval het ene artikel retour te doen, om vervolgens een ander artikel opnieuw te bestellen.
  • De status van de verzending van je retour kan je vinden op de website van DHL.
  • Voor partnerproducten gelden andere retouropties. Dit check je bij de desbetreffende partner. Je kan dus niet met dat product naar een Douglas winkel gaan.

Zo zie je maar weer, je dient wel degelijk rekening te houden met een aantal zaken alleen al bij de verzending. We zullen nu verder gaan met de wat meer algemenere retourvoorwaarden.

Retourvoorwaarden

Dus, waar moet je nou nog meer op letten bij het retourneren van items bij Douglas. Nou, wat dacht je bijvoorbeeld van de producten die je niet meer mag retourneren. Lees:

Producten waarvan de hygiëneverzegeling is verbroken (en dat zijn er bij Douglas nogal wat) mogen vanwege hygiëne- en gezondheidsredenen niet geretourneerd worden.

En, what about de terugbetaling?

Als je pakket is ontvangen door Douglas en zich in de juiste staat verkeerd, krijg je binnen enkele dagen je geld terug. Dit wordt doorgaans op de manier gedaan waarop je in eerste instantie hebt betaald.

Nog wat anders:

Bij Douglas bieden ze een speciale regeling aan: de oud-voor-nieuw-regeling. Wanneer je een elektronisch apparaat bij Douglas koopt, geven wij je de mogelijkheid om kosteloos een vergelijkbaar oud apparaat bij hen in te leveren voor recycling. Op deze manier dragen we samen bij aan een duurzamere toekomst.

Nogmaals, het volledige retourbeleid staat op de website van Douglas. Bij vragen dien je dan ook hen te contacteren. Wij hebben alleen de informatie op een duidelijke manier neergezet, zodat jij alle informatie die het meest relevant is, op één plek hebt staan.

0 Shares
Ook interessant